torsdag 4 mars 2010

Nya jobbet

på Specsavers är intressant och spännande. Det är mycket att lära, speciellt eftersom jag inte alls har jobbat i den här branchen innan. Jag jobbade måndag och tisdag samt idag. Igår var jag ledig och var trött hela dagen. Det tar verkligen på krafterna att jobba, ovan som man är. Det är trots allt 9 månader sen jag jobbade sist och nu lära sig hur allt fungerar, från det stora till detaljer, och dessutom på engelska gör att jag stupar i säng när jag kommer hem på kvällarna. Det blir förhoppningsvis bättre med tiden.

Det jag gör om dagarna är att ta hand om kunder som har beställt tid för synundersökning hos vår optiker. Jag gör en liten förundersökning och ser till att kunduppgifterna stämmer i vårt datasystem. Jag bokar även in nya kunder för synundersökning. När leveransen med beställda glasögon anländer sorteras de och därefter ringer vi upp kunderna och berättar att deras nya glasögon är klara för hämtning. Detta är väl i stora drag vad jag gör om dagarna. Naturligtvis putsar jag glasögon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar