söndag 14 mars 2010

Snö?!


Jag pratade med min bror och hans familj i Hultsfred härom dagen och vi kom att prata om höst och vår. Jag kommenterade att hösten inte har anlänt än och träden håller sig gröna och fina. Men igår morse när jag åkte till jobbet fastnade blicken på nåt i backspegeln. Det var nåt som inte stämde. Bergen såg annorlunda ut och lyste på ett märkligt sätt. Det var då jag kom på vad det var. Det var snö och ni som bor i Sverige vet nog vad det är vid det här laget. När jag sedan var på väg hem på kvällen upptäckte jag att träden har börjat med sin färgskiftning. Hösten är på gång. Kameran kom tyvärr inte fram igår så bilden är tagen idag. Det går att ana ett par snöfläckar på de bortre topparna. Igår var de bortre bergen alldeles vita. Det är inte konstigt att snön har smält då vi har haft 29 grader varmt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar