söndag 4 april 2010

Påsk

Påskaftonen tillbringade både Morgan och jag på våra respektive jobb. Det är tur att vi har goda vänner som barnen kan vara hos vid sådana tillfällen. Igår var det Mattias och Emilia som ställde upp för oss. De hade haft picknick i Victoria Park i strålande solsken. Väl hemma igen och alla samlade, avnjöt vi en god påskmiddag med ägg, jansson, köttbullar och lax.



Idag vaknade jag av att sängen skakade till. Morgan som redan var upp kände hur huset skakade men trodde det var jag som stängde badrumsfönstret. Visserligen är jag stark, men jag har nog aldrig fått ett helt hus att skaka. Det visade sig vara en jordbävning med sitt epicenter endast 2 mil från Rangiora och 3,8 på Richerskalan.

Under natten som gick har vi ändrat klockan till vintertid och det innebär att vi bara är 10 timmat före er som befinner er i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar