söndag 6 februari 2011

Senaste veckan


Idag har det varit varmt. 36 grader har termometern visat och det är den högsta temperaturen som vi har haft sedan vi flyttade hit för drygt 1,5 år sedan. Varmast i landet var det i Timaru (söder om Christchurch) med 40,2 grader. Emilia har spenderat dagen i ett köpcenter med sin bästis och Carolina, Morgan och jag åkte in till Botaniskan och lyssnade på live musik framfört av "The Easy Heart". Det var skönt att sitta i skuggan och lyssna på bra musik. Gänget som satt framför oss var uppe och dansade swing och jag måste säga att det ryckte nog lite i både mina och Morgans ben fast det är länge sedan vi dansade senast.

Walde, Maria, Anders och pojkarna åkte i torsdags iväg på en egen tur runt sydön och kommer inte tillbaka till oss förrän på onsdag. I skrivandets stund befinner de sig i Arrowtown utanför Queenstown och har det mycket bra. Imorgon bär det av till Milford Sound och Te Anau för deras del.

I tisdags började tjejerna skolan igen efter sommar- kominerat jullov. Emilia började nu 8:an vilket också är den högsta årskursen på skolan. Hon har kvar samma lärare som förra året men 2/3 av klassen är nya klasskompisar. Carolina började 5:an och fick byta lärare och några klasskompisar. De har tyckt att den gångna veckan har varit väldigt bra och längtar till skolan i morgon igen.

Jag följde med Walde, Maria, Anders och pojkarna till Akaroa i tisdags. Vi hade en underbar dag i denna lite avlägsna by. Vi åkte med båt ut i Akaroa Harbour för att titta på Hektor delfiner och sälar. Turen var med oss så jag (vi) fick äntligen se 3 pingviner simma omkring. Tyvärr finns de inte på bild, men trots detta är det sant.

Anders, Malte, Wilmer, Walde och Maria på båtutflykt.

Jag och pappa med Akaroa Harbour i bakgrunden

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder, den på Morgan och Carolina är ju underbar!!!!
    Massor av kramar ifrån oss i S-torp!!
    // Anette

    SvaraRadera