tisdag 10 november 2009

Ett steg närmare

I dag har jag haft prov på den lokala drifthandboken, Main Trunk Procedures. Prov är inget nytt inom flyglederiet för mig men att ha det muntligt var nytt. Jag var lite nervös innan, inte för provet men för upplägget med det muntliga. Provet gick bra och jag blev godkänd. För mig är muntligt prov mycket trevligare och behagligare än skriftliga. Fördelen är att du kan förklara mer, bevisa att du har förstått de olika reglerna som finns och inte bara lärt dig rabbla dom. Nu har jag "bara" ett prov kvar och det går av stapeln i januari och behandlar det centrala regelverket, Manual of Air Traffic Service, MATS. Då kommer inte bara utbildningsansvarig att vara med utan också en examinator för att kontrollera att det hela går rätt till. Med det är då, nu firar vi med ett gott glas vin och nationalrätten Fish & Chips.

3 kommentarer:

  1. Fint namn på regelverket :-)

    /Mats

    SvaraRadera
  2. Jag firar din lycka och välgång med ett fryskallt glas öl! Grattis!
    /Apenuts

    SvaraRadera