måndag 18 januari 2010


En av våra egna tomater, dubbeltomat.

Helgen är över och likaså måndagen. Tiden går fort även på denna sidan jorden, men det har inte hänt något speciellt och vi har inte gjort så mycket den här helgen. I lördags åkte Emilia till Ida och och sov över till söndagen. Morgan har jobbat hela helgen så Carolina och jag har haft det lugnt och skönt här hemma. Vi (Carolina och jag) bakade semlor igår som vi njöt av på kvällen när alla var hemkomna. Det blev några bullar över som nu ligger i frysen och väntar på att bli uppätna. Troligen ligger de inte kvar så länge där.

Jag kom och tänka på när jag var och handlade på Countdown i veckan som gick. Det händer ofta något som man inte är beredd på i affärerna. Jag har nog tidigare berättat att det är ovanligt att man bakar med färsk jäst här och att man får be bageriet i affären speciellt om denna vara. Hur som helst, jag skulle köpa färsk jäst och en massa andra varor och hade även en färsk Tai Basilika i kruka. När jag kommer fram till kassan och ska betala så avstannar allt för kassörskan tycker basilikan luktar så gott och då kan man ju stå och lukta på den ett tag... Fick bilden av Ferdinand framför mig...När hon ser jästen blir hon verkligen undrande och frågar mig: What, can you buy fresh yest here?

2 kommentarer:

  1. Naaw så söta tomatisar. Emilia S

    SvaraRadera
  2. Vilka gröna fingrar du har :-), här i S-torp fick vi mer snö idag. Vår och sommar känns långt borta.
    Kram Anette

    SvaraRadera