tisdag 5 januari 2010

Ny investering

Gräset växer så det knakar här, mycket tack var att förra hyresgästen gödlsat (undrar hur), men tyvärr inte lika fort överallt i vår gräsmatta. Vi har tidigare haft väldigt små gräsmatteytor jämfört med vad vi har idag. Det som tog 5 min i Staffanstorp tar ca 40 min nu. Igår gav jag, på min mans inrådan, upp med att klippa gräset med handjagaren så vi for iväg och investerade en motordriven. Det har varit jag som klippt gräset i alla år. Nu när vi har en motorgräsklippare var Morgan den förste att klippa gräset. Frågan är hur det kommer att bli i fortsättningen.



Ikväll var familjen Andersson-Svanbrink över på en spontan BBQ-middag. Det grillades kött, kyckling, sparris och svamp. Tjejerna hade väldigt skoj på trampolinen och som vanligt när man har det trevligt springer klockan iväg.

1 kommentar:

  1. Trädgårdsmästare Morgan! Trevligt att se:) Det lär dröja innan gräset skall klippas i Stefanstorp...
    Gutår!
    /Sigge

    SvaraRadera