onsdag 17 juni 2009

Första mötet på Flygledningen

I går var jag inne en snabb sväng hos min nya arbetsgivare, Airways, för att fylla i lite papper innan det var dags för läkarundersökning. När alla papper var ifyllda så kom en lite oväntad fråga:

Vet du om några flygledare som vill flytta hit?

De behöver sex flygledare som börjar i januari 2010. Två till ACC (Mattias gamla sektorer), två till Bay sectors vilket är APP och ACC (Anyas sektorer) och två till Ohakea sectors vilket är min nya grupp med kombinerad militär och civil inflygning tillsammans med lite ACC. Om det är någon som är sugen så hör av er! Det är ingen annons ute än men det kommer, de räknar med att åka till London för intervjuer i september. Varmt välkomna!!!

2 kommentarer:

  1. Vad är detta Morgan???? Rekryterar du fler??? Nu får du nog tänka om lite;-) Du borde kanske bli checkad först innan du stänger dörren hem... Skämt åsido, vi klarar oss nog. Vad trevligt det är att läsa din blogg. Du verkar ha det bra. Vi hörs./Andreas

    SvaraRadera
  2. Vi kan ju göra ett byte! Om du garanterar en utbildning i svenska så ska jag nog kunna rekrytera flygledare till er också. Men om någon hoppar på att flyta hit så är det väl bra i dessa spartider. :-)
    Vi har det kanonbra med jag har inte börjat jobba än...
    CU Morgan

    SvaraRadera