lördag 13 juni 2009

Vi är framme!

Nu är vi äntligen framme. Vi kom fram i torsdag utan större problem. Carolina fastnade dock i passkontrollen då invandrarverket hade "glömt" lägga in henne i systemet. Det ordnade sig utan problem. På flygplatsen fanns mottagningskomittéen med Anya och Mattias i spetsen. Även Morgans nya chef Paul och fixaren Ro.

Torsdagen tillbringades sedan i högt tempo tack vare Anyas planläggning, telefon och bankkonto fixades. Vi hann även med ett snabbt studiebesök på Morgans nya jobb innan nya lägenheten intogs. Vi lunchade på ett trevligt kafé innan det var dags för shopping med instruktioner från Anya och Mattias. Vi hann få en hyrbil på eftermiddagen, bild på vidundret kommer inom kort. På kvällen bjöds det på Nya Zeelands nationalrätt hemma hos Mattias, fish n chips. Klockan 2040 sov hela familjen som klubbade sälar.

Fredagen började klockan 0215 i jetlagens tecken för Morgan. Resten av familjen sov till klockan åtta. En hörselkontroll hanns med innan Anya tog med barnen på läger hemma hos sig med hästar, får och övernattning. Morgan och Sofia var på bowling med Morgans nya jobbarkompisar. Kvällen avslutades på restaurang Mu med STORA biffar.

Idag lördag har vi kollat hus runt om i Christchurch tillsammans med Anya och Christian. Vi hann äve med en fika på Sumner Beach, som ni ser på bilden. Ja, det är mitt i vintern...
Barnen har varit hos Anya och Christians dotter Emilia som fortsatt lägret med ridning, djur och bad i bubbelpoolen. Just nu sitter vi hos familjen Danielsson och kollar hus, dricker vin, whiskey och bubbel. Senare blir det middag och Nya Zeeländskt vin i massor. I morgon blir det mer husletning och även ett besök på Riccarton mall.

Uppdateringen av bloggen kommer att halta lite tills vi har fått internet i lägenheten. Detta skall ske på måndag om allt går som det ska.