torsdag 2 juli 2009

Oxford

Idag har jag och Anya varit på eget äventyr. Färden gick mot Oxford där denna skylt mötte oss.



Det gäller att se upp i trafiken för man vet aldrig vad som varnas för bakom nästa krök.
Väl framme i Oxford åt vi lunch på Seagars, ett café och matlagningsskola som är världsberömt i hela Nya Zeeland. Det var ett trevligt litet ställe och maten var utsökt.



När vi var mätta och belåtna fortsatte turen tillbaka via Ashley Gorge. Hit ska jag tillbaka med hela min familj när det blir lite varmare ute. (I natt var det -3). Det här stället ligger vid Ashley River och det var en otroligt vacker plats som jag tror är ännu vackrare på sommaren och när solen skiner.


När vi kom tillbaka till civilisationen var vi och handlade i mataffären Countdown. Vi passade idag på att verkligen gå rad för rad och titta på hylla för hylla i hela affären. Det är mycket att lära för att få rätt saker med hem. Tur att Anya finns.

Barnen har även idag haft det mycket bra i skolan. De vill verkligen inte att det ska vara vinterlov de kommande 2 veckorna. Morgan har haft en lång genomgång av Skyline vilket innebär kiwisarnas flygledningssystem.

1 kommentar:

  1. Nu har jag bara en dag kvar innan jag går på svensk semester...firar ni jul och nyår under vintern också ??? (dubbla julaftnar kanske?? tänk två dagar om året med julgrogg)
    /Sigge

    SvaraRadera