söndag 12 juli 2009

Speedwaybanan är funnen


Söndagen började tidigt, klockan ringde redan 0530. Jag skulle se om det var möjligt att se lag-VM i speedway via SVT Play. Irriterad fick jag gå och lägga mig för de märkte tydligen att jag inte var i Sverige. Klockan 0730 ringde telefonen, det var ett gäng överförfriskade vänner som hade inflyttningsfest på andra sidan jorden. Det lät som att de hade väldigt trevligt. Grattis till nya huset Sigge.

Dagen fortsatte sedan med en stunds pluggande och mer shoppande. Vi införskaffade kyl och frys för leverans på inflyttningsdagen, allt med 20 % rabatt på rea. Vi körde sedan en liten sväng och lyckades hitta speedwaybanan. Datumet för nästa tävling hoppas jag är kvarglömt sedan senaste tävlingen, annars är det långt till premiären.

Bilturen avslutades på kullarna söder om Christchurch med en fika hemma hos Emilia och Mattias.

1 kommentar: