fredag 11 september 2009

Ny leksak

Vi som inte fick åka till Nordön har denna vecka haft det bra här hemma. Emilias klass var i Christchurch under tisdagen och besökte olika återvinningsstationer och fick lära sig allt om detta. Jag och 5 föräldrar till var med för att hålla koll på alla barnen, vilket var en lätt uppgift. Jag lärde mig också mycket i detta ämne. Carolinas klass har besökt återvinning/sopstationen i Rangiora för ett par veckor sedan. Återvinning är det stora ämnet för denna termin i skolan.

I går torsdag var det Mufti day i skolan och det betyder att barnen får ha sina privata kläder på sig i skolan och det uppskattades mycket.

Idag har Morgan köpt en ny leksak. Julafton igen......

Vi ser nu fram emot en lång grillsäsong.

4 kommentarer:

  1. Det var den största grill jag sett. Morgan står upp, va ? På tå. Grillen får till och med gaskammaren i Auschwitz att verka liten. Många rattar att hålla reda på. Lycka till med grillningen. Bränn på!!

    Mvh Nisse

    SvaraRadera
  2. Men det ser inte ut som en Weber :)

    SvaraRadera
  3. Du har väl inte övergett den gamla hederliga kolgrillen....jag som trodde du var en riktig grillmäster....;-)
    Snygg grill.
    Kram på er, Anna

    SvaraRadera
  4. Kolgrill är inte tillåtet och Weber är ett samhälle på nordön!!! Välkomna på grillparty!

    SvaraRadera