tisdag 29 september 2009

Vaccinationer


Vi har idag varit besök hos vår husläkare Dr Scraggs mottagning. Tjejerna behövde vaccineras och de fick 2 sprutor var. Det var mot mässlingen, röda hund och påssjuka i den ena och mot Hepatit B i den andra. De var jätteduktiga och inte en enda tår fälldes. Det blåstes såpbubblor och bjöds på klubbor av syster Danna. Om en månad blir det ytterliggare en spruta med mer såpbubblor och klubba. Anledningen till att båda fick MPR idag var att det Nya Zeelänska vaccinationsschemat är annorlunda mot det Svenska. I Sverige får man sin andra MPR-spruta vid 12-års ålder och här redan när man är 4 år. Det har varit lite diskussioner om att de inte har fått spruta nr 2 tidigare då det har/är ett utbrott av mässlingen just nu.

2 kommentarer:

  1. Hej på er tjejer!

    Tur de inte var en annan som skulle få sprutan.
    Vad jag förstår så går de riktigt bra för er i skolan osv.
    Jag måste erkänna att jag saknar er alla väldigt mycket,men som tur är så har jag kommit Anna o Mats väldigt nära. Sen har vi ju Sigge o Mange oxå, så de känns bra.
    Har bokat stugan veckan 1 av Erik, vi ska bo i den stora som ni brukar ha.
    Många kramar till er, ni har och betyder fortfarande mycket för mig. Nästan så de kommer en liten tår nu.
    Kram på er.

    / Jocke

    SvaraRadera
  2. Dr Scraggs? Låter nästan som taget ur Scrubs, haha.

    Sköt om er alla!

    /Sigge

    SvaraRadera